Si fem una comparació entre el mapa inicial i el d'ara, a la pac 3, podem veure
forces diferències, que les resumeixo així:
Primer de tot en el format entre un i altre
mapa és molt diferent, no sols perquè un està fet manualment i l’altre amb el
cmap, sinó perquè el primer és més aviat un esquema, i el segon és un mapa on
s’uneixen conceptes. En el primer mapa no hi ha explicada la relació entre
conceptes, mentre en el segon, aquesta relació és la que explica connexió entre
conceptes, amb un canvi en el número de nodes important. En el primer mapa no
trobem paraules d’enllaç, mentre que en el segon són forces, i tenen la
finalitat de donar significat a la relació que s’estableix entre conceptes.
En el primer mapa no el tenia clar ni quan el
vaig fer, em donava la sensació que havia de relacionar conceptes que tampoc
tenien tanta relació entre ells. Vaig decidir posar al centre la societat i
repetir dos cops el concepte perquè semblés que ho englobava tot, com si fos el
concepte que marqués a tots els altres. En el segon mapa he marcat en diferents
colors els conceptes més base que van ser l’inici de l’activitat (educació,
societat, tecnologia i ciència), i en colors un to més clar els conceptes de la
mateixa família que també són principals, la resta en color blanc. He intentat
fer una petita jerarquia, tot i que hi ha relacions molt estretes, però he
prioritzat els conceptes base.
En quan a la metodologia també he après coses
noves, per exemple no havia realitzat cap debat dirigit i estructurat, més
aviat eren lliures, i aquest mètode l’he trobat més profitós. A més el fet de
buscar arguments d’una postura la qual no sempre comparties, requeria l’esforç
de pensar que pensava algu que defensava la postura, empatitzar, i això m’ha
aportat una manera de treballar els debats desconeguda i productiva que
incorporo, una nova metodologia.
En referència als continguts, en el primer
mapa la informació que se’n desprèn és escassa i confusa, en canvi en el segon
hi ha molta més informació, la qual jo entenc, però hi ha alguns punts que no
se si seran prou clars perquè els entengui algú altre, m’agradaria
comprovar-ho, i si fos el cas hauria de fer les modificacions necessàries.
En el primer mapa destaca el concepte de
societat, fins i tot el poso dos cops, mentre que poso destaco més la
tecnologia educativa, l’educació, ja que ho relaciono més amb l’àmbit de que
ens pot ser útil com a futures psicopedagogues.
No hay comentarios:
Publicar un comentario