lunes, 12 de enero de 2015

RESUM DE LA COMPARACIÓ DE MAPES


Si fem una comparació entre el mapa inicial i el d'ara, a la pac 3, podem veure forces diferències, que les resumeixo així:

Primer de tot en el format entre un i altre mapa és molt diferent, no sols perquè un està fet manualment i l’altre amb el cmap, sinó perquè el primer és més aviat un esquema, i el segon és un mapa on s’uneixen conceptes. En el primer mapa no hi ha explicada la relació entre conceptes, mentre en el segon, aquesta relació és la que explica connexió entre conceptes, amb un canvi en el número de nodes important. En el primer mapa no trobem paraules d’enllaç, mentre que en el segon són forces, i tenen la finalitat de donar significat a la relació que s’estableix entre conceptes.

 

En el primer mapa no el tenia clar ni quan el vaig fer, em donava la sensació que havia de relacionar conceptes que tampoc tenien tanta relació entre ells. Vaig decidir posar al centre la societat i repetir dos cops el concepte perquè semblés que ho englobava tot, com si fos el concepte que marqués a tots els altres. En el segon mapa he marcat en diferents colors els conceptes més base que van ser l’inici de l’activitat (educació, societat, tecnologia i ciència), i en colors un to més clar els conceptes de la mateixa família que també són principals, la resta en color blanc. He intentat fer una petita jerarquia, tot i que hi ha relacions molt estretes, però he prioritzat els conceptes base.

 

En quan a la metodologia també he après coses noves, per exemple no havia realitzat cap debat dirigit i estructurat, més aviat eren lliures, i aquest mètode l’he trobat més profitós. A més el fet de buscar arguments d’una postura la qual no sempre comparties, requeria l’esforç de pensar que pensava algu que defensava la postura, empatitzar, i això m’ha aportat una manera de treballar els debats desconeguda i productiva que incorporo, una nova metodologia.

 

En referència als continguts, en el primer mapa la informació que se’n desprèn és escassa i confusa, en canvi en el segon hi ha molta més informació, la qual jo entenc, però hi ha alguns punts que no se si seran prou clars perquè els entengui algú altre, m’agradaria comprovar-ho, i si fos el cas hauria de fer les modificacions necessàries.

En el primer mapa destaca el concepte de societat, fins i tot el poso dos cops, mentre que poso destaco més la tecnologia educativa, l’educació, ja que ho relaciono més amb l’àmbit de que ens pot ser útil com a futures psicopedagogues.

No hay comentarios:

Publicar un comentario