Índex
|
Contingut
|
Observacions:
|
||
Context General
|
||||
Experiència en l’ensenyament
|
10 anys com a monitora/coordinadora
en educació no formal (casa de colònies)
|
No en tinc en educació formal
|
||
Experiència/nivell d’expertesa en l’ús de les TIC
|
Nivell d’usuari. En aquests
moments puc dir que conec: blogger, cmpatools, drive de google, etc. que
desconeixia.
|
|||
Tipus d’universitat
|
UOC
|
On line
|
||
Localització del centre
|
Educació a distància, a través
d’Internet
|
|||
Connexió
|
ADSL
|
|||
Localització dels recursos tecnològics
|
A casa. Ordinador familiar
|
|||
Context de la
Història o del Cas
|
||||
Nivell de l’alumne
|
Diplomada en educació social.
Cursant els estudis de Psicopedagogia.
|
|||
Àrea / unitat
|
Assignatura: Noves Tecnologies
de la Informació i de la Comunicació en Educació
|
|||
Fites en la
història
|
||||
Activitats planificades a les diferents sessions
|
- Activitat 1 Presentació.
Crear Blog. Avaluació inicial (qüestionari). Debat sobre la relació entre
ciència, tecnologia i societat. Realitzar
un mapa conceptual sense consultar material.
- Activitat
2: Participar en un debat estructurat
i fer una sintesi al blog. Avaluació de la participació i de les aportacions
del company per ordre de llista. Blog
- Activitat 3:
Realització d’un segon mapa conceptual sobre la relació que hi ha entre
la diferents conceptes, argumentació del meu canvi conceptual síntesi del
nostre propi aprenentatge en forma d’informe .Comparació de mapes
(cmaptools). Autoavaluació a través d’una document enviat pel consultor (rúbrica).
Blog
Activitat 4: Projecte, en parella (Clàudia Rodríguez). Consta de disseny,
desenvolupament, implementació i avaluació d’una activitat d’aprenentatge
senzilla basada en un problema concret. Es va compartir amb els companys el
procés: fitxa de disseny, mapa conceptual i de mostres documentals. Blog
Activitat 5: Comparació del projecte i del propi cas mitjançant el que
aporta Jonassen amb la seva base Kite. Avaluació d’un company de la llista a
través d’una rúbrica.
|
|||
Nivell d’aprenentatge esperat
|
- Varis:
Conèixer que és la Tecnologia Educativa Dimensions.Pensar en la relació
entre la ciència la tecnologia i la societat. I tot això apliquem I coneixem
I comaprtim les TIC de manera que fem aprenentatge significatiu
|
|||
Tipus d’activitat
|
- Lectura
de diferents materials i recursos
- Realització
de debats entre companys
Compartir al forum dubtes, ajudar-nos.
Activitats que fomenten la curiositat
Descobriment i exploració de diferents recursos TIC
-
|
|||
Activitats de la història o cas
|
||||
Tecnologies utilitzades
|
- En el
meu cas un ordinador portàtil amb connexió a internet.
- Campus de
la UOC i aula de l’assignatura.
- Aplicacions
informàtiques: Office, Cmap Blogger entre les més destacades.
|
|||
Raó per la qual l’he feta servir
|
- Per realizar
les PACS, per comunicar-me amb els companys, per compartir i per fer el
treball final amb la meva companya Clàudia.
|
|||
Naturalesa de les activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
Ap Es busca aprenentatge
significatiu a través de la pràctica continuada en referència Es cerca el
canvi en les tecnologies i les seves possibilitats educatives. Reflexionar
sobre diferents ítems i les seves relacions que s’estableixen entre els
conceptes. Buscar la creació de situacions d’Ensenyament/Aprenentatge amb les
TIC com a facilitadores i mediadores en la construcció d’un aprenentatge
significatiu.
|
|||
Dificultats trobades
|
Les dificultats trobades han
estat sobretot en el funcionament de diferents programes i aplicacions, i en
la poca concreció a d’algunes activitats, però penso que era fet expressament
per dos motius; per fer-nos treballar i esforçar-nos a crear i per altra
banda per fer-nos participar en el fòrum i ajudar-nos entre alumnes.
|
|||
Ajuda/col·laboració emprada
|
He emprat el fòrum, els debat,
demanar a companys, tutorials i materials compartits i remenar
i investigar…
|
|||
Rol del professor
|
Mediador entre els alumnes i el seu propi procés
d’aprenentatge, a través de la seva guiar-nos, preguntes obertes, reflexions
compartides o de fer-nos qüestionar per descobrir.
|
|||
Rol de l’estudiant
|
Pri Ha de ser el
principal responsable de la seva pròpia construcció del coneixement. Ha de ser
investigador (cercador d’informació), tenir constància i ser crític
constructiu i col·laborar a través del forum.
|
|||
Resultats
|
||||
Observacions
|
És una assignatura que constància, si estàs al dia, segueixes el fòrum,
etc és de bon seguir.
|
|||
Avaluació de l’aprenentatge
|
Participes en les avaluacions tan de companys com en la nostra
propia.
|
|||
Lliçó apresa pel professor
|
Tots els grups són diferents, i cada un m’aporta alguna cosa nova, aquest
quina?
|
No se… potser després està en procés de construcció J
|
miércoles, 14 de enero de 2015
El meu propi aprenentatge (en base KITE)
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario