miércoles, 14 de enero de 2015

El meu propi aprenentatge (en base KITE)


Índex
Contingut
Observacions:
 
Context General
Experiència en l’ensenyament
10 anys com a monitora/coordinadora en educació no formal (casa de colònies)
No en tinc en educació formal
 
Experiència/nivell d’expertesa en l’ús de les TIC
Nivell d’usuari. En aquests moments puc dir que conec: blogger, cmpatools, drive de google, etc. que desconeixia.
Tipus d’universitat
UOC
On line
 
Localització del centre
Educació a distància, a través d’Internet
 
Connexió
ADSL
 
Localització dels recursos tecnològics
A casa. Ordinador familiar
 
Context de la Història o del Cas
Nivell de l’alumne
Diplomada en educació social. Cursant els estudis de Psicopedagogia.
 
Àrea / unitat
Assignatura: Noves Tecnologies de la Informació i de la Comunicació en Educació
 
Fites en la història
Activitats planificades a les diferents sessions
-          Activitat 1 Presentació. Crear Blog. Avaluació inicial (qüestionari). Debat sobre la relació entre ciència, tecnologia i societat.  Realitzar un mapa conceptual sense consultar material.

-           Activitat 2: Participar en un debat  estructurat i fer una sintesi al blog. Avaluació de la participació i de les aportacions del company per ordre de llista. Blog

-          Activitat 3:  Realització d’un segon mapa conceptual sobre la relació que hi ha entre la diferents conceptes, argumentació del meu canvi conceptual síntesi del nostre propi aprenentatge en forma d’informe .Comparació de mapes (cmaptools). Autoavaluació a través d’una document enviat pel consultor (rúbrica). Blog

        Activitat 4: Projecte, en parella (Clàudia Rodríguez). Consta de disseny, desenvolupament, implementació i avaluació d’una activitat d’aprenentatge senzilla basada en un problema concret. Es va compartir amb els companys el procés: fitxa de disseny, mapa conceptual i de mostres documentals. Blog

         Activitat 5: Comparació del projecte i del propi cas mitjançant el que aporta Jonassen amb la seva base Kite. Avaluació d’un company de la llista a través d’una rúbrica.
 
 
Nivell d’aprenentatge esperat
-     Varis:
       Conèixer que és la Tecnologia Educativa Dimensions.Pensar en la relació entre la ciència la tecnologia i la societat. I tot això apliquem I coneixem I comaprtim les TIC de manera que fem aprenentatge significatiu
 
Tipus d’activitat
-     Lectura de diferents materials i recursos
-     Realització de debats entre companys
Compartir al forum dubtes, ajudar-nos.
Activitats que fomenten la curiositat
 Descobriment i exploració de diferents recursos TIC
-         
 
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
-     En el meu cas un ordinador portàtil amb connexió a internet.
-     Campus de la UOC i aula de l’assignatura.
-     Aplicacions informàtiques: Office, Cmap  Blogger entre les més destacades.
 
Raó per la qual l’he feta servir
-    Per realizar les PACS, per comunicar-me amb els companys, per compartir i per fer el treball final amb la meva companya Clàudia.
 
Naturalesa de les activitats (tasques cognitives a realitzar)
Ap  Es busca aprenentatge significatiu a través de la pràctica continuada en referència Es cerca el canvi en les tecnologies i les seves possibilitats educatives. Reflexionar sobre diferents ítems i les seves relacions que s’estableixen entre els conceptes. Buscar la creació de situacions d’Ensenyament/Aprenentatge amb les TIC com a facilitadores i mediadores en la construcció d’un aprenentatge significatiu.
 
Dificultats trobades
Les dificultats trobades han estat sobretot en el funcionament de diferents programes i aplicacions, i en la poca concreció a d’algunes activitats, però penso que era fet expressament per dos motius; per fer-nos treballar i esforçar-nos a crear i per altra banda per fer-nos participar en el fòrum i ajudar-nos entre alumnes.
 
Ajuda/col·laboració emprada
He emprat el fòrum, els debat, demanar a companys, tutorials i materials compartits  i remenar  i investigar…
 
Rol del professor
Mediador entre els alumnes i el seu propi procés d’aprenentatge, a través de la seva guiar-nos, preguntes obertes, reflexions compartides o de fer-nos qüestionar per descobrir.
 
Rol de l’estudiant
Pri Ha de ser el principal responsable de la seva pròpia construcció del coneixement. Ha de ser investigador (cercador d’informació), tenir constància i ser crític constructiu i col·laborar a través del forum.
 
Resultats
Observacions
És una assignatura que constància, si estàs al dia, segueixes el fòrum, etc és de bon seguir.
 
Avaluació de l’aprenentatge
 Participes en les avaluacions tan de companys com en la nostra propia.
 
Lliçó apresa pel professor
Tots els grups són diferents, i cada un m’aporta alguna cosa nova, aquest quina?
No se… potser després està en procés de construcció J
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario