CASE BASE KITE 1
Entrevista
sencera:
Entrevistador/a : Expliquem
una mica d’on surt el projecte i de que va...
Natàlia: en un principi vam tenir
diferents idees, fins i tot introduir les TIC en una escola Bressol que no
disposava d’Internet, però la idea final surt de la companya Clàudia, que
treballa en un CRAE, i vam veure que era més fàcil portar-ho a terme. Els nens
i nenes han treballat el tema dels animals (la Masia), i escollim aquest tema
dels que vam proposar, ja que pensem que serà significatiu i motivarà als
alumnes. No havien utilitzat gaire mai l’ordinador, i era una manera
d’introduir-lo.
Entrevistador/a: Quina edat tenien els nens?
Natàlia: entre 2-5 anys
màxim
Entrevistador: Quin tipus
d’activitats veu fer?
Natàlia: Vam mirar que fossin breus i dinàmiques.
Per resumir-ho diríem:
Un Power a el inici a mode d’introducció, dues
activitats on line i un debat final
Entrevistador/a: Que destacaries de les activitats?
Natàlia: Era una manera de treballar que no era habitual,
diferent, sobretot per la introducció del PC
Entrevistador: Quan temps va
durar l’aplicació?
Natàlia: la posada a la
pràctica va ser 4 dies consecutius, amb uns 30-4 minut per sessió.
Entrevistado/a:
Quins recursos tècnics es necessiten o vau utilitzar?
Natàlia: El centre
disposa de connexió a internet (wifi?), però per altra banda no hi ha ordinadors
pels nens i nenes .Dins el centre n’hi ha però només el poden utilitzar els
educadors. L’ordinador el va aportar la
companya de la UOC, la Clàudia, que treballa allà. També vam fer servir una
càmera de fotos. Vam troba rpàgines de recursos
per internet.
Entrevistador/a: pots posar algun exemple de
recursos que vau trobar?
Natàlia: sí, a edu365, xtec... però també a les pàgines
webs següents:
www.lavacaconnie.com
http://socpetit.cat
ENTREVISTADOR. Com va
avaluar els seus aprenents?
Natàlia: La Clàudia
tenia una graella d’observació i al final de l’activitat feia una autoavaluació
conjunta amb els nens i nenes per avaluar el procés. Una avaluació basada en l’obervació i després
debatre per retorn d’opinions.
Entrevistador. Canviaries
coses del projecte?
Natàlia: Sí, potser el
faria més llarg, més sessions, i el
faria una sortida a una Masia perquè els nens recollissin informació (càmera,
registra sons, etc). això ja ens ho havíem plantejat, però per temps, permisos,
etc era més complicat a curt plas, però veig que hagués estat profitós.
Entrevistador: Anteriorment
ja havies fet servir recursos similars ?
Natàlia: No, no
acostumo a fer servir les TIC amb els nens i nenes, ja que per la meva feina
estic casi sempre a la muntanya (excursions,
colònies...) i poc en aules. Però m’ ha obert un ventall de possibilitats per
comunicar-nos amb les famílies, perquè les famílies puguin seguir les colònies
des de casa, fer treballs previs i posteriors a les colònies des de l’escola,
etc.
Entrevistador: i per
acabar.... com a futura psicopedagoga què diries que t’ ha aportat?
Natàlia: Treballar
amb una altra persona requereix coordinació, temps i esforç en la
comunicació, i la meva companya ha estat
una bona ajuda. Per tant penso que el treball en equip i arribar a acords, ja
que com a futures psicopedagogues haurem de treballar en equips
multidisciplinars.... potser hauria de fer-se sempre una PAC en grup!Per altra
banda, i com ja he dit en l’anterior entrevista molts
psicopedagogs estan a l’escola 8o instituts) i part de la tasca serà orientar i assessorar... a alumnes i docents, i per
això conduir als alumnes a ser conscients del que aprenen, i això el ha
d’ajudar a solucionar els problemes del dia a dia, com la tecnologia ens pot
ajudar a promoure aquest aprenentatge significatiu i com a futures
psicopedagogues hem de ser conscients d’aquestes possibilitats, ajudar a
mediar, orientar i assessorar, reflexionar com a educadores en el camí cap
promoure l’aprenentatge significatiu, amb l’ajuda de la tecnologia educativa.
Hem de veure i assessorar per veure les TIC com un recurs educatiu per orientar
a l’alumne en el seu aprenentatge, així com assessorar els docents, com
optimitzar els recursos a nivell de centre i així fomentar el treball en equip
dels mateixos docents, etc. També recalcar la formació continua, el reciclatge
i investigar i remenar... com a eina bàsica per estar al dia.
Vull acabar amb un resum extret d'un blog d'un company de la UOC:
Vull acabar amb un resum extret d'un blog d'un company de la UOC:
"Els professionals de l'educació han
de ser competents en crear situacions que afavoreixin l'aprenentatge
significatiu en els alumnes per a que aquest siguin els veritables constructors
del seu propi coneixement" (Jordi Perez, Uoc 2015)
També podeu consultar el blog de la companya Clàudia a:
No hay comentarios:
Publicar un comentario