viernes, 16 de enero de 2015

Entrevista del meu propi projecte


CASE BASE KITE 1

 

Entrevista sencera:

Entrevistador/a : Expliquem una mica d’on surt el projecte i de que va...

Natàlia: en un principi vam tenir diferents idees, fins i tot introduir les TIC en una escola Bressol que no disposava d’Internet, però la idea final surt de la companya Clàudia, que treballa en un CRAE, i vam veure que era més fàcil portar-ho a terme. Els nens i nenes han treballat el tema dels animals (la Masia), i escollim aquest tema dels que vam proposar, ja que pensem que serà significatiu i motivarà als alumnes. No havien utilitzat gaire mai l’ordinador, i era una manera d’introduir-lo.

Entrevistador/a:  Quina edat tenien els nens?

Natàlia: entre 2-5 anys màxim

Entrevistador: Quin tipus d’activitats veu fer?

Natàlia: Vam mirar que fossin breus i dinàmiques. Per resumir-ho diríem:

Un Power a el inici a mode d’introducció, dues activitats on line i un debat final

Entrevistador/a:  Que destacaries de les activitats?

Natàlia: Era  una manera de treballar que no era habitual, diferent, sobretot per la introducció del PC

Entrevistador: Quan temps va durar l’aplicació?

Natàlia: la posada a la pràctica va ser  4 dies consecutius,  amb uns 30-4 minut per sessió.

Entrevistado/a: Quins recursos tècnics es necessiten o vau utilitzar?

Natàlia: El centre disposa de connexió a internet (wifi?), però per altra banda no hi ha ordinadors pels nens i nenes .Dins el centre n’hi ha però només el poden utilitzar els educadors.  L’ordinador el va aportar la companya de la UOC, la Clàudia, que treballa allà. També vam fer servir una càmera de fotos. Vam troba rpàgines  de recursos per internet.

Entrevistador/a: pots posar algun exemple de recursos que vau trobar?

Natàlia: sí,  a edu365, xtec... però també a les pàgines webs següents:

www.lavacaconnie.com

http://socpetit.cat


 

ENTREVISTADOR. Com va avaluar els seus aprenents?

Natàlia: La Clàudia tenia una graella d’observació i al final de l’activitat feia una autoavaluació conjunta amb els nens i nenes per avaluar el procés. Una  avaluació basada en l’obervació i després debatre per retorn d’opinions.

Entrevistador. Canviaries coses del projecte?

Natàlia: Sí, potser el faria més llarg, més sessions, i el  faria una sortida a una Masia perquè els nens recollissin informació (càmera, registra sons, etc). això ja ens ho havíem plantejat, però per temps, permisos, etc era més complicat a curt plas, però veig que hagués estat profitós.

Entrevistador: Anteriorment ja havies fet servir recursos similars ?

Natàlia: No, no acostumo a fer servir les TIC amb els nens i nenes, ja que per la meva feina estic  casi sempre a la muntanya (excursions, colònies...) i poc en aules. Però m’ ha obert un ventall de possibilitats per comunicar-nos amb les famílies, perquè les famílies puguin seguir les colònies des de casa, fer treballs previs i posteriors a les colònies des de l’escola, etc.

Entrevistador: i per acabar.... com a futura psicopedagoga què diries que t’ ha aportat?

Natàlia: Treballar amb una altra persona requereix coordinació, temps i esforç en la comunicació,  i la meva companya ha estat una bona ajuda. Per tant penso que el treball en equip i arribar a acords, ja que com a futures psicopedagogues haurem de treballar en equips multidisciplinars.... potser hauria de fer-se sempre una PAC en grup!Per altra banda, i com ja he dit en l’anterior entrevista molts psicopedagogs estan a l’escola 8o instituts) i part de la tasca serà orientar i assessorar... a alumnes i docents, i per això conduir als alumnes a ser conscients del que aprenen, i això el ha d’ajudar a solucionar els problemes del dia a dia, com la tecnologia ens pot ajudar a promoure aquest aprenentatge significatiu i com a futures psicopedagogues hem de ser conscients d’aquestes possibilitats, ajudar a mediar, orientar i assessorar, reflexionar com a educadores en el camí cap promoure l’aprenentatge significatiu, amb l’ajuda de la tecnologia educativa. Hem de veure i assessorar per veure les TIC com un recurs educatiu per orientar a l’alumne en el seu aprenentatge, així com assessorar els docents, com optimitzar els recursos a nivell de centre i així fomentar el treball en equip dels mateixos docents, etc. També recalcar la formació continua, el reciclatge i investigar i remenar... com a eina bàsica per estar al dia.
Vull acabar amb un resum extret d'un blog d'un company de la UOC:
"Els professionals de l'educació han de ser competents en crear situacions que afavoreixin l'aprenentatge significatiu en els alumnes per a que aquest siguin els veritables constructors del seu propi coneixement" (Jordi Perez, Uoc 2015)

També podeu consultar el blog de la companya Clàudia a:

No hay comentarios:

Publicar un comentario