miércoles, 14 de enero de 2015

Entrevista del meu propi aprenentatge


Entrevistador/a: Hola Natàlia, aquesta assignatura de noves tecnologies d’informació i comunicació en educació de que va?

Natàlia: Aquesta assignatura podem dir que es centra en el triangle interactiu que s’estableix entre els conceptes ciència, tecnologia, i societat, integrant alhora l’educació. Es tracta d’entendre la relació i reflexionar sobre conceptes i les iddes que els envolten. Però Jo penso que més enllà d’això es busca que els alumnes interaccionin, remenin i s’espavilin per arribar a veure les TIC com a un element mediador i afavoridor de l’aprenentatge... i fer-ho des de la pràctica!

 Entrevistador/a: com és la metodologia de l’assigantura per fer aconseguir això  que dius?

Natàlia: el consultor busca que els alumnes estiguin agents actius del seu propi procés d’ensenyament-aprenentatge. A partir de diferents materials, l’intercanvi d’experiències entre els companys a través del fòrum de l’assignatura, ja que sempre són obertes o poc acotades i cal compartir, demanar i opinar. Compartir les feines fetes a través del blog... perquè flueixi i s’intercanvi la informació.

Entrevistadora: quines dificultats més destacables has trobat?

Natàlia:Les dificultats trobades han estat sobretot en el funcionament de diferents programes i aplicacions, i en la poca concreció a d’algunes activitats, per exemple.... no ens donaven un index de punts a seguir, o unes indicacions acotades de com havia de ser el projecte... però ara també penso que era fet expressament per dos motius; primer per fer-nos treballar i esforçar-nos a crear, imaginar i pensar i un segon per altra banda per fer-nos participar en el fòrum i ajudar-nos entre alumnes.

 Entrevistador/a: Com vas percebre l’inici aquesta assignatura?

Natàlia: Ufff... t’he de dir que a l’inici de l’assignatura vaig pensar que no tenia els coneixements per fer-la, i buscava amigues, familiars, etc que m’ajudessin ....a fer anar el cmaptools, etc i ningú el coneixia! També un format l’aula nou, ... és a dir, coses diferents, canvis!!....

 Entrevistador/a: I ara que ja ets al final .... com veus l’aprenentage assolit en dues paraules?

Natàlia: mmmm....Aprenatatge significatiu. Els canvis que veia al principi com barreres per avançar... ara els veig com a fonts d’aprenantge, que amb l’ajuda del Manel com a mediador i els companys de classe... han esdevingut ’aprenentatge assolit, i significatiu.

 Entrevistador/a: Què has après que desconeixies?

Natàlia: els mapes conceptuals, el wikispace, el drive, el blogger.... es que no havia fet servir mai! Fa vergonya i tot dir-ho!

 Entrevistadora: Què és el que destacaries com a futura psicopedagoga que t’ha aportat l’assignatura?

Entrevistada: uauuu... quina pregunta.

Destacaria el fet que l’alumne sigui un agent tant actiu en el procés del seu propi aprenentatge i com a futura psicopedagoga quan hagi d’assessorar i orientar....hauré de recordar que potenciar que les persones trobin les solucions... és un camí cap a un aprenentatge significatiu, i que aporta reconfort i et ser partícip del procés fa que t’impliquis més

L’escola ha d’ajudar als alumnes a ser conscients del que aprenen, i això el ha d’ajudar a solucionar els problemes del dia a dia, com la tecnologia ens pot ajudar a promoure aquest aprenentatge significatiu i com a futures psicopedagogues hem de ser conscients d’aquestes possibilitats, ajudar a mediar, orientar i assessorar, reflexionar com a educadores en el camí cap promoure l’aprenentatge significatiu, amb l’ajuda de la tecnologia educativa. Hem de veure i assessorar per veure les TIC com un recurs educatiu per orientar a l’alumne en el seu aprenentatge, així com assessorar els docents, com optimitzar els recursos a nivell de centre i així fomentar el treball en equip dels mateixos docents, etc. També recalcar la formació continua, el reciclatge i investigar i remenar... com a eina bàsica per estar al dia.

També penso que com a futura psicopedagoga... trobaré alguns els mestres i docents a vegades es resisteixen als canvis, ja que ho fan d’una manera que els funciona i qüestionaran els canvis, entre aquests la introducció d’algunes tecnologies... i el llavors recordaré l’inici d’aquesta assignatura, això m’ajudarà a empatitzar ... i m’ajudarà a fer aflorar les resistències per arribar a la reflexió de com les TE poden ajudar promoure l’aprenentatge significatiu. Amb aquesta assignatura he augmentat els meus arguments per defensar el que he anat dient al llarg de l’entrevista. Estic contenta d’haver pogut anar superant les activitats amb èxit i d’haver comptat amb un consultor i uns companys/es molt bons! Merci equip TIC UOC ;)

 Entrevistadora: Natàlia moltes gràcies per l’entrevista

Natàlia: espero que la llegeixin futurs alumnes de l’assignatura, i així si al principi veuen el canvis... que suposen un esforç... sàpiguen que al final tindran satisfacció  J

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario