miércoles, 31 de diciembre de 2014

Activitat 1 projecte PAC 4




 ACTIVITAT 1
                               QUÈ ÉS UN ORDINADOR?

LLoc: Aula                                         
Data: 5/12/2014
Assistents: Educadora
                    Aprenents
Materials: Projector, power point,ordinador, fitxes.

Objectiu:
Introducció al món de les TIC
Conèixer l’ordinador, perquè serveix i les diferents parts

Capacitats:
Competència digital
-Assenyalar les diferents parts de l’ordinador i el seu ús
Competència comunicativa
-Saber comunicar i expressar-se
-Participar de manera activa en les activitats que se li proposen
Competència autonomia i iniciativa personal
-Treballar de forma autònoma
-Tenir iniciativa

Metodologia:
Activitat introductoria:
Aquesta activitat introductòria té una funció diagnòstica, ja que permet al mediador reconèixer les idees previes i coneixements que tenen els aprenents sobre el tema.
  1. Explicar de forma breu als aprenents què volem treballar. El mediador ( educadora) ha d’explicar als aprenents de forma clara i entenedora en què consistirà l’activitat d’avui. Per poder despertar la curiositat dels aprenents es poden fer preguntes:
                          - Algú em pot explicar què es un ordinador?
                          - Molt bé, i perquè creieu que serveix?   
                          - I com és un ordinador? Va parlem de les parts. Algú em sap dir què té un ordinador?

  1. Després de fer la petita introducció els hi expliquem als aprenents que visualitzarem una petita història sobre l’ordinador.

  1. Un cop finalitzat el vídeo els hi donarem unes fitxes ( una per nen) amb el dibuix d’un ordinador i les seves parts.
              Els aprenents han de pintar les diferents parts  i escriure seguidament les diferents parts.
              Si algun nen presenta problemes d’escriptura el mediador pot escriure les lletres en forma de pal i el nen/a que les
              Resegueixi.          
             El nen més petit ( 2 anys) tindrà la paraula impresa i retallada perquè amb ajuda l’enganxi al lloc que li correspon.



No hay comentarios:

Publicar un comentario