miércoles, 31 de diciembre de 2014

Activitat 2 projecte PAC 4


ACTIVITAT 2:

Lloc: Aula

Data: 6/12/2014

Assistents: Aprenents

Materials: Ordinador

                    Connexió internet

                    Recursos web:

Enllaços de les activitats:



 

 

Objectiu:

- Treballar les capacitats cognitives

- Desenvolupar la motricitat

Capacitats:

 Competència digital:

- Ser capaç de seleccionar, arrossegar i clicar imatges

 Competència comunicativa:

- Saber pensar, expressar-se, interaccionar i exposar opinions

Competència autonomia i iniciativa personal

- Tenir iniciativa

- Treballar de forma autònoma

Competència social:

- Saber treballar en grup

- Respectar els companys

 

Metodologia:

  1. Seurem els nens en rotllana. Aquest és un pas previ a l’introducció de l’activitat. Es tracta de recordar entre tots els conceptes treballats en la darrera activitat sobre l’ordinador. Repassem què vam treballar, si recorden quines parts tenia l’ordinador, per a què servia,etc. L’objectiu és que els nens es comuniquin, que resolguin dubtes i aclareixin conceptes.
  2. Explicarem quina és la activitat que desenvoluparem avui. Els passos a seguir per el mediador:
    • Recordem entre tots quins animals de la granja hem treballat en activitats anteriors
    • Explica el mediador que unes de les coses que podem fer amb l’ordinador és fer activitats per aprendre coses noves.
    • El mediador els hi explica les activitats que farem avui per seguir treballant amb el tema de la granja.
    • Pas per pas expliquem com farem les activitats. En aquest pas és important explicar recordar què és el ratolí, perquè serveix i com l’hem de utilitzar. 
  3. En parelles se seuen els aprenents davant de l’ordinador.
  4. La primera activitat consisteix en un joc on tenen que col·locar els animals al lloc que els hi correspon
  5. La segona activitat consisteix en reconèixer els sons dels animals i fer un joc (memory) on tenen que buscar les parelles d’animals
  6. Un cop acabada l’activitat tornarem a seure en rotllana. El mediador farà preguntes als aprenents del tipus:
    Què he après:
    • Què us ha semblat l’activitat? ( ens agrada, no ens agrada)
    • L’heu trobat fàcil? Si la resposta és no, perquè?
    • Què us sembla que heu après?
            Per a què em serveix:
    • Us sembla interessant fer activitats amb l’ordinador?
             Com puc aprendre més:
    • Què us agradaria treballar amb l’ordinador?
       
      POSADA EN PRÀCTICA:
      Aquesta segona sessió la vam dedicar a fer servir el ratolí en activitats de joc relacionades amb els animals de la granja.
      Primer varem fer un recordatori sobre el que havíem treballat de l’ordinador la sessió anterior. Els nens ho tenien claríssim. Els hi vam explicar que en aquesta sessió fariem uns jocs sobre animals amb l’ordinador.
      Recordo que els nens es van entusiasmar.
      Tenia les parelles fetes i els vaig cridar de dos en dos. Els altres jugaven. Primer els hi ensenyava jo com ho havien de fer, i després ho provaven ells.
      La major dificultat era controlar el ratolí i fer el clic. Alguns fins i tot clicaven fora de la pàgina. Però quan veien que s’ensortien els hi agradava molt.
      Al acabar les activitats volien fer-ne més.
      Finalment varem fer una avaluació conjunta.
       
      Què he après:
    • Què us ha semblat l’activitat? ( ens agrada, no ens agrada)
      El que més els hi va agradar va ser l’activitat dels sons, sobretot en P. De 3 anys d’edat
    • L’heu trobat fàcil? Si la resposta és no, perquè?
      Tots responen que sí, que era molt fàcil
    • Què us sembla que heu après?
      A jugar amb l’ordinador, deien alguns.
      Els sons dels animals, deien altres
         
        Per a què em serveix:
    • Us sembla interessant fer activitats amb l’ordinador?
      Sí, i en demanaven més.
             Com puc aprendre més:
    • Què us agradaria treballar amb l’ordinador?
      La resposta: fer més jocs!
       
       

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario