ACTIVITAT 4:
Lloc: Aula
Data: quin dia 14/12/2014
Assistents: nens i nenes / educadora
Materials: Cartolina
Colors
Objectiu:
-
Treballar les capacitats cognitives
- Desenvolupar la
imaginació
Capacitats:
Competència digital:
- Saber les parts de
l’ordinador i perquè serveix
Competència comunicativa:
- Saber pensar,
expressar-se, interaccionar i exposar opinions
Competència autonomia i
iniciativa personal
- Tenir iniciativa
- Treballar de forma
autònoma
Competència social:
- compartir
- interrelació
Metodologia:
Aquesta és una
activitat final que consistirà en elaborar un mapa conceptual. El mapa serà un
petit resum dividit en dos, de les diferents sessions sobre l’ordinador i el
seu ús.
Per elaborar el
mapa tindrem en compte l’edat i les possibles dificultats en l’escriptura.
Desenvoluparem un mapa d’un nivell, amb un objecte central i les diferents
fletxes que en surten d’aquest.
Un mapa serà el
resum de les parts de l’ordinador i l’altre serà un resum del que podem fer amb
aquest ( ex: llegir,jugar,pintar,etc). L’activitat permetrà als aprenents fer
memòria de les diferents actvivitats: la inicial i els diferents recursos
utilitzats per treballar la granja.
Cada nen omplirà un cercle de
cartolina ( ex: teclat). El dibuixarà, el pintarà i escriurà nom.
Després entre tots l’engantxarem
Què he après:
·
Què us ha semblat l’activitat? ( ens agrada, no ens agrada)
·
Què us sembla que heu après que no sabieu?
Per a què em serveix:
·
Perquè serveix fer aquests mapes?
Com puc aprendre més:
·
Què us agradaria treballar amb l’ordinador?
POSADA EN PRÀCTICA:
1.
Primer hem fet
memòria. Recordar quines parts tenia l’ordinador. Després.
2.
Quines coses hem pogut fer amb l’ordinador
aquests dies?.Es tractava de debatre i fer memòria conjunta a partir de la
participació.
3.
El mediador ha
preguntat que els hi semblava que era una mapa. Tots tenien l’esquema mental
mapa: per arribar als llocs.
4.
Introduïm el
concepte mapa conceptual. És difícil de entendre.
5.
Comencem a fer el
mapa conceptual:” les parts de l’ordinador”. Cada nen té un cercle. Un dibuixa
el teclat, un altre el ratolí,etc.
6.
Escrivim a sota el
nom.
7.
El mediador
dibuixa les fletxes.
8.
Fem el mateix
procés el mapa conceptual: “ Què podem fer amb l’ordinador?”.
Un cop acabat parlem dels mapes que hem
fet. Sembla que amb la pràctica entenen una mica millor el concepte mapa
conceptual.
Què he après:
·
Què us ha semblat l’activitat? ( ens agrada, no ens agrada)
Els hi ha agradat força, tot i que els hi hauria
agradat continuar fent coses sobre l’ordinador
Què us sembla que heu après que no
sabieu?
“ Hem aprés a pintar les parts de l’ordinador”, i ens” has explicat que era
un mapa”.
Per a què em serveix:
·
Perquè serveix fer aquests mapes?
Per ficar coses que hem aprés amb dibuixos, lletres o fotos.
Com puc aprendre més:
·
Què us agradaria treballar amb l’ordinador
Aquesta activitat per quina edat està pensada? Moltes gràcies per endavant. Bona feina!!!
ResponderEliminarHola Olga, és per alumnes de 2-4 anys aproximadament.
ResponderEliminar