miércoles, 31 de diciembre de 2014

Activitat 4 projecte PAC 4


ACTIVITAT 4:
Lloc: Aula
Data: quin dia 14/12/2014
Assistents: nens i nenes / educadora
Materials: Cartolina
                    Colors
Objectiu:
- Treballar les capacitats cognitives
- Desenvolupar la imaginació
Capacitats:
Competència digital:
- Saber les parts de l’ordinador i perquè serveix
Competència comunicativa:
- Saber pensar, expressar-se, interaccionar i exposar opinions
Competència autonomia i iniciativa personal
- Tenir iniciativa
- Treballar de forma autònoma
Competència social:
- compartir
- interrelació
 
Metodologia:
 
Aquesta és una activitat final que consistirà en elaborar un mapa conceptual. El mapa serà un petit resum dividit en dos, de les diferents sessions sobre l’ordinador i el seu ús.
Per elaborar el mapa tindrem en compte l’edat i les possibles dificultats en l’escriptura. Desenvoluparem un mapa d’un nivell, amb un objecte central i les diferents fletxes que en surten d’aquest.
Un mapa serà el resum de les parts de l’ordinador i l’altre serà un resum del que podem fer amb aquest ( ex: llegir,jugar,pintar,etc). L’activitat permetrà als aprenents fer memòria de les diferents actvivitats: la inicial i els diferents recursos utilitzats per treballar la granja.
 



 
 
 

                                                



 
 
 

Cada nen omplirà un cercle de cartolina ( ex: teclat). El dibuixarà, el pintarà i escriurà nom.
Després entre tots l’engantxarem
 
 
Què he après:
·         Què us ha semblat l’activitat? ( ens agrada, no ens agrada)
·         Què us sembla que heu après que no sabieu?
 
Per a què em serveix:
·         Perquè serveix fer aquests mapes?
 
 
Com puc aprendre més:
·         Què us agradaria treballar amb l’ordinador?
 
POSADA EN PRÀCTICA:
 
1.      Primer hem fet memòria. Recordar quines parts tenia l’ordinador. Després.
2.       Quines coses hem pogut fer amb l’ordinador aquests dies?.Es tractava de debatre i fer memòria conjunta a partir de la participació.
3.      El mediador ha preguntat que els hi semblava que era una mapa. Tots tenien l’esquema mental mapa: per arribar als llocs.
4.      Introduïm el concepte mapa conceptual. És difícil de entendre.
5.      Comencem a fer el mapa conceptual:” les parts de l’ordinador”. Cada nen té un cercle. Un dibuixa el teclat, un altre el ratolí,etc.
6.      Escrivim a sota el nom.
7.      El mediador dibuixa les fletxes.
8.      Fem el mateix procés el mapa conceptual: “ Què podem fer amb l’ordinador?”.
Un cop acabat parlem dels mapes que hem fet. Sembla que amb la pràctica entenen una mica millor el concepte mapa conceptual.
 
 
Què he après:
·         Què us ha semblat l’activitat? ( ens agrada, no ens agrada)
Els hi ha agradat força, tot i que els hi hauria agradat continuar fent coses sobre l’ordinador
 
Què us sembla que heu après que no sabieu?
“ Hem aprés a pintar les parts de l’ordinador”, i ens” has explicat que era un mapa”.
Per a què em serveix:
·         Perquè serveix fer aquests mapes?
Per ficar coses que hem aprés amb dibuixos, lletres o fotos.
Com puc aprendre més:
·         Què us agradaria treballar amb l’ordinador

2 comentarios:

  1. Aquesta activitat per quina edat està pensada? Moltes gràcies per endavant. Bona feina!!!

    ResponderEliminar
  2. Hola Olga, és per alumnes de 2-4 anys aproximadament.

    ResponderEliminar