A) Moltes de les frases que m han fet
reflexionar ja les han esmentat els companys en les síntesis anteriors. Volia
destacar unes quantes frases, però he escollit una que no hagués sortit en les
síntesis anteriors, així que he escollit la de la Mireia Torres;
“L’educació ha de deixar de centrar-me tant en les noves tecnologies i començar
a pensar en les necessitats reals dels alumnes i en la manera de satisfer-les
adequadament. Així doncs, cal buscar la manera d’atendre la diversitat, tot
basant-se en diferents suports i mètodes en el procés
d’ensenyament-aprenentatge. Com a psicopedagogs hem de tenir clar que la
tecnologia pot de ser una eina extra, ben usada i combinada amb molts altres
recursos; però, en cap cas, única i totalment bàsica. Destacaria la frase de la Mireia, perquè m’ha ajudat a
reflexionar alguns arguments per poder defensar el meu bàndol.
B) El fet de fer dos bàndols, ha fet que hagués de fer
l'esforç de buscar arguments de la postura que em tocava argumentar, en aquest
cas sociodeterminista. Per això m'ha anat bé veure alguna postura clara/radical
(Toffler/Mundford) i els mites més recurrents (pag 16 mòdul 1).
He participat en el fil
del l El León Dormido de la carpeta Relació CTS i el fil sobre transmissió de coneixement
(debat 1) La Ciència i La Tecnologia a l’Escola (debat 2). En referència a la
meva participació he intentat seguir els requeriments, però algun m’ha costat,
per exemple no he espaiat gaire les intervencions perquè no sabia què aportar
de nou i s’anava acosta’n la data. Per altra banda el model Toulmin no m’era
familiar i també m ha resultat una mica més complicat, però per altra banda la
guia de debat i l’argumentació ha estat de gran ajuda perquè és molt clara. La
participació en el debat m’ha resultat en moments difícil ja que la visió
sociodeterminista en alguns moments hagués fet servir alguns arguments de
l’altre bàndol.
Personalment aquest
debat em va resultar desconcertant al principi, i no va ser per falta
d'indicacions, sinó perquè no trobava arguments ni noves aportacions .... em
semblava que em faltaven coneixements previs, tot i haver fet les lectures
bàsiques, però després amb el material de suport, llegint arguments dels
companys...em vaig veure capaç d'intervenir, tot i que he necessitat el triple
de temps del previst (això m'anirà bé de cara a la següent PAC). No havia
realitzat mai un debat d'aquest tipus, m'ha costat però el trobo molt més
profitós ja que per mi ha estat un treball molt enriquidor.
Ara al darrer dia que
estic llegint els debats en els que no he participat... (les altres dues
carpetes) i penso que també podria estar bé per properes edicions, un cop
tancat i acabat poder participar en tots voluntàriament, ja que potser hagués
fer alguna intervenció en el "Tecnopart"... per la meva experiència
personal.
C) Aportacions companys:
Destacaria l'aportació al debat de l'Albert Valles, ja
que amb alguna frase molt clara ha donat
peu a forces intervencions i joc a postures contràries, com per exemple quan
feia referència si no recordo malament a un model “Antic/ desfasat...”.També
destacaria les intervencions de l’Eva Carmen Delgado, per la capacitat de connexió i relació que estableix amb altres
matèries i continguts, etc. Destacaria moltes més intervencions...ja que penso
que la majoria em feia reflexionar i pensar....i en alguns moments
pensava...ostres no se pas si les meves aportacions estaran a l’alçada dels
companys!
“Diguem i
oblidaré, ensenyem i recordaré, però
fes-m’hi participar i aprendre”
No hay comentarios:
Publicar un comentario