sábado, 25 de octubre de 2014

SINTETITZANT ACTIVITAT 2


A) Moltes de les frases que m han fet reflexionar ja les han esmentat els companys en les síntesis anteriors. Volia destacar unes quantes frases, però he escollit una que no hagués sortit en les síntesis anteriors, així que he escollit la de la Mireia Torres; “L’educació ha de deixar de centrar-me tant en les noves tecnologies i començar a pensar en les necessitats reals dels alumnes i en la manera de satisfer-les adequadament. Així doncs, cal buscar la manera d’atendre la diversitat, tot basant-se en diferents suports i mètodes en el procés d’ensenyament-aprenentatge. Com a psicopedagogs hem de tenir clar que la tecnologia pot de ser una eina extra, ben usada i combinada amb molts altres recursos; però, en cap cas, única i totalment bàsica. Destacaria la frase de la Mireia, perquè m’ha ajudat a reflexionar alguns arguments per poder defensar el meu bàndol.

B) El fet de fer dos bàndols, ha fet que hagués de fer l'esforç de buscar arguments de la postura que em tocava argumentar, en aquest cas sociodeterminista. Per això m'ha anat bé veure alguna postura clara/radical (Toffler/Mundford) i els mites més recurrents (pag 16 mòdul 1).

He participat en el fil del l El León Dormido de la carpeta Relació CTS i el fil sobre transmissió de coneixement (debat 1) La Ciència i La Tecnologia a l’Escola (debat 2). En referència a la meva participació he intentat seguir els requeriments, però algun m’ha costat, per exemple no he espaiat gaire les intervencions perquè no sabia què aportar de nou i s’anava acosta’n la data. Per altra banda el model Toulmin no m’era familiar i també m ha resultat una mica més complicat, però per altra banda la guia de debat i l’argumentació ha estat de gran ajuda perquè és molt clara. La participació en el debat m’ha resultat en moments difícil ja que la visió sociodeterminista en alguns moments hagués fet servir alguns arguments de l’altre bàndol.

Personalment aquest debat em va resultar desconcertant al principi, i no va ser per falta d'indicacions, sinó perquè no trobava arguments ni noves aportacions .... em semblava que em faltaven coneixements previs, tot i haver fet les lectures bàsiques, però després amb el material de suport, llegint arguments dels companys...em vaig veure capaç d'intervenir, tot i que he necessitat el triple de temps del previst (això m'anirà bé de cara a la següent PAC). No havia realitzat mai un debat d'aquest tipus, m'ha costat però el trobo molt més profitós ja que per mi ha estat un treball molt enriquidor.

 

Ara al darrer dia que estic llegint els debats en els que no he participat... (les altres dues carpetes) i penso que també podria estar bé per properes edicions, un cop tancat i acabat poder participar en tots voluntàriament, ja que potser hagués fer alguna intervenció en el "Tecnopart"... per la meva experiència personal.

C) Aportacions companys:

Destacaria l'aportació al debat de l'Albert Valles, ja que amb alguna frase molt clara  ha donat peu a forces intervencions i joc a postures contràries, com per exemple quan feia referència si no recordo malament a un model “Antic/ desfasat...”.També destacaria les intervencions de l’Eva Carmen Delgado, per la capacitat de  connexió i relació que estableix amb altres matèries i continguts, etc. Destacaria moltes més intervencions...ja que penso que la majoria em feia reflexionar i pensar....i en alguns moments pensava...ostres no se pas si les meves aportacions estaran a l’alçada dels companys!

“Diguem  i oblidaré, ensenyem  i recordaré, però fes-m’hi participar i aprendre”

No hay comentarios:

Publicar un comentario