domingo, 5 de octubre de 2014

QÜESTIONARI BREU


1.Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.

Si que hi ha una relació entre tecnologia i societat, i garanteix el progrés, però llavors hi ha de tenir accés tot la societat....

 
2.Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

Jo diria que no, ja que no es pot garantir la neutralitat... ja que el punt de vista i valors de cada cultura. Garantir la neutralitat ideològica és difícil no?

 

3.Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

Si que hi estic d’acord, ja que és una competència que surt present en la majoria en tots els àmbits.

 

4.Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

No se que contestar.... en referència a les TIC?? Doncs la desigualtat d’oportunitats d’accés a les TIC i l’esquerda entre les persones que no tenen accés, ja que és una manera d’estar socialment marginat el fet de no accedir a les TIC.

 

 

5.Defineix en una frase la Tecnologia Edicatova. Digues quin és el seu objecte d’estudi.

Tecnologia educativa? Penso que l’objecte d’estudi es com aprofitar les tecnologies per el procés d’ensenyament i aprenentatge.

 

 

6.Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement

Un exemple de transmissió és que l’expliquin com fer un blog, les parts que te, i fer-ne tots els alumnes un d’igual, que només servirà per aquell moment i no l’obrirem mai més. O un altre exemple seria explicar la reacció química explicada i no visualitzada.

Construir coneixement podria ser aprendre a fer un blog i utilitzar-lo per una motivació i interès personal de la nostra vida, per exemple per segui les sortides i excursions de les famílies de la classe dels meus fills. Un altre exemple seria quan fem un experiment com ara barrejar aigua i oli, i en parlem i traiem les conclusions entre tots.

 

7.Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
El context és molt important a l’hora de poder explicar quasevol cosa, fora de context es pot interpretar/imaginar diferent. La tecnologia ens ajuda i aproxima al context, explicar la platja o poder-la veure amb imatges, videos, etc. és diferent que fer-ho sols amb paraules.

 

 
8.Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...? M he adaptat al que he trobat ja fet, no he remenat gaire per la UOC ni he descobert les possibilitats de personalitzar.... ara ho miraré. Sempre tinc una agenda i el campus de la UOC no t’utilitzo per res que no estigui vinculat als estudis.

 

9.Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?

 

No, no ho se fer, i he vist que no tinc els coneixements previs, però em veig capaç de poder-ho fer, veig que hi hauré de dedicar molt més temps del previst, però puc.

Quan vaig matricular-me a la UOC vaig estar dubtant molt, casi 2 anys... abans no vaig fer el pas, pel tema de les tecnologies, ja que em sentia poc preparada en aquests tema, però he anat remenant i provant.... i aprenent.

    Fins i tot he estat apunt de consultar el material i buscar informació abans de respondre  aquest qüestionari... però al final no ho he fet.






TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: __8____

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ____8__

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ___9_____

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: ____5_

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: ___7__, aquí ara apujaria la nota, canviaria la meva opinió a 9

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __2___

TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: __7_____, aquí ara també canviaria, i posaría un 9
Aquesta pregunta potser caldria especificar no sols domini, sinó utilizar-les de manera que serveixin per fomentar l'aprenentatge significatiu, ajudar a canviar esquemes!

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: __5____, aquí posaría un 9, és el meu canvi més gran d'opinió. Després de ralitzar aquesta asignatura, aquí si realitzaria un canvi, pensó que aquesta asignatura mha ensenyat que un debat pot ser productiu, estructurat i una font d'aprentatge, per tant pensó que en general... a la UOC poden millorar moltíssim, potser hauriem de compartir aquesta manera de debatre

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: _____6___, aquí posaría un 8

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ____6____
Tinguen en compte les intervencions del bàndol tecnodeterminista i sociodeterminista, no podría arribar a una resposta ferma sobre aquesta afirmació. Per tant, considero que el canvi tecnològic sí que influeix sobre el canvi social, però no el determina. Aquí podría anar variant la muntuació amb diferents arguments.

No hay comentarios:

Publicar un comentario